Potraviny pri histamínovej intolerancii (4) - Škroby (Zemiaky, ryža, chlieb, atď..)



Zoznam potravín, ktoré môžete konzumovať ak trpíte histamínovou intoleranciou sa líší podľa toho, z akého zdroju informácie čerpáte. Takmer každá web stránka, či blog má svoj vlastný zoznam, ktorý sa v niečom líší od ostatných. Preto som zozbieral niekoľko najznámejších zoznamov a prísnym filtrom prešli len potraviny, na ktorých sa zhodli všetky mnou používané zdroje. Mal by byť preto čo najfunkčnejší pre väčšinu z vás.






Chlieb bez kvasníc či kvásku - Histaminici sú bohužiaľ citliví na čokoľvek čo obsahuje kvasnice, či kvások. Prejavy intolerancie sa znižujú, čím menej bolo kvasníc/kvásku použitého a čím dlhšie boli tepelne spracovávané.
Napriek tomu je ale lepšia voľba použiť chlieb a pečivo, ktoré bolo vyrobené bez nich.

Dobrý príklad sú írske chleby, židovský chlieb známy aj ako Maces, či indická placka Čapatí.


A ak sa dá, preferovaná múka by mala byť špaldová.




Povolené škrobové potraviny


Zemiaky
Batáty
Ryža
Kukurica
Ovos
Quinoa
Chlieb a pečivo
(bez kvasníc či kvásku)
Špalda
Pšeno



Škrobové potraviny pre občasné použitie v menších dávkach


Chlieb
(s kváskom či kvasnicami)
Jačmeň
Pšenica
Raž



Nevhodné škrobové potraviny


Pšeničné klíčky
Slad
Pohánka





Ďalšie články o histamínovej intolerancii:

Potraviny pri histamínovej intolerancii (1) - Zelenina

Potraviny pri histamínovej intolerancii (2) - Živočíšne produkty

Potraviny pri histamínovej intolerancii (3) - Oleje a orechy

Potraviny pri histamínovej intolerancii (5) - Ovocie

Histamínová intolerancia (HIT) - keď vaše trávenie bojuje s jedlom aj s vami